lördag 5 januari 2013

Nyårsafton 2012/2013---Gott nytt år!

 Nyårsafton inleddes i Bensbyn hos syster med familj, åt god mat och väntade på 
att klockan skulle gå så att vi kunde åka in till stan och se fyrverkerierna.
Strax efter kl 23 var det dags, barnen hade somnat och väcktes men Vira vägrade i sten, nu
ville hon plötsligt inte se dessa...vilket man kan förstå, så de blev Jag,Mari,Daniel och Ellen som begav oss in till staden och upp på plan 9 i blivande Clarion hotell. Där var vi såklart ensamma då passerkort i regel saknas bland staden invånare.

Riggade D90:n med stativ och Sigma 10-20mm och D600:an med 50mm också den på stativ.
Sen var setupen ISO 100 och f11 15sek på båda.

Några testfoton innan AF stängdes av visade på tok för ljusa bilder!!
Var väldigt mycket bakgrundsljus från stan+bygget jag stod på :(

Väl nere på 2sek så är jag nöjd rent ljusmässigt, vilket innebar att jag stackade bilderna minst 2 och 2 innan jag blev nöjd..

Bilden i mitten fick jag igår utskriven på canvasduk i formatet 970x1500mm vilket inte lät sååå stort när jag beställde den, men däremot när jag hämtade den!!! Jösses!!! kommer göra sig bra i ett rum på 70kvm  med 4 meter till tak :)









Inga kommentarer: