lördag 12 januari 2013

En helt (o)vanlig Lördag med Slednez

Så..Simon ringer på typ Torsdag och frågar om Jag är på för lite foto..detta offpist då,alltså inte i compounden..självklart vill jag det!! Tanken på sista turen när det var kolsvart och snöstorm fick mig att känna mig revanchsugen(stavas skiten så?)..
Vaknar halv åtta på Lördag morgon och tänker "sköööönt...viiila lite till....." och killen som försovit sig ca 5ggr på 21år vaknar IGEN kl 09:35 med 2 missade samtal från Simon. "SKULLE DU MED ELLER???"
"Men jaaaa!"
Tack och lov är ju övriga i Slednez crew inte direkt morgonpigga!! ;-)

Meningen var att även få träna med filmfunktionen på D600:an, hur det gick vet jag inte ens...
Svårt att zooma med handskar var det iaf, dessa åkte på när fingrarna var som fiskpinnar :(
...som vanligt frös jag om händerna och ena foten(!)


Hur som helst, väl på plats riggar jag 600:an på stativet och plockar fram D90:n med fisheye:et på och upptäcker att jag har slut batteri.....den enda som var mer oimponerad än mig var väl då Simon, sjukt kasst
då jag hade 2 dar på mig att kolla upp allt. Så det blev att skjuta med en kamera och ist byta objektiv typ 467ggr vilket är föga underhållande... 

Den enda riktiga riktiga bakläxan är väl att korvbrasan fattades, vilket då såklart är KorvPers uppgift...
Tänk att kunna varva foto med att sitta och värma sig vid en brasa!! DET kommer bli najs!
Solen log åt oss som fotograferade iaf, tacksamt ljus var det!

Och nu har dekalkitten klistrats på maskinerna, Thorsells reklam stod för dessa som var sjukt fina :)
...dock måste jag fundera...varför har Palos dekalkitt motiv på Ove Sundberg???? Pojken är nog mer slut än jag trodde!!

Fotograferingen i sig var jag iaf hyfsat nöjd med, Simon är ju lätt att jobba med när det kommer till att bolla med ideer...fick en del bilder ur fokus plus skit på linsen på mitt fisheye, körde slutarprio överlag så därför fick antagligen fokusen lida..MEN blev en del riktiga mysbilder :-)



Simon pushing the Cat..or the other way around?



Ja..Ove Sundberg!..don´t ask.



Ride it like you stole it.... 



 Såja...Snickarn´på rullen...


 Pushing it???



 Bend it like Beckham!!



 Easy......



Sååååja!! belöningen efter att ha handskottat rampen ;-)



Sjukt snyggt dekalkitt




...that´s it

Inga kommentarer: